Synpunkter och svar till Burlövs kommun (ÄrendeID:3966)
07.04.2014 13:12
Vi föräldrar har ställt följande frågor till Burlövs kommun. Vi har fått ett svar men tyvärr inte svar på våra frågor, så vi har gjort ett nytt försök. För att läsa svaret som tyvärr inte besvarar våra frågor, klicka här.
- Varför kan ni inte skicka intresse förfrågningar gällande dagbarnvårdare?
- Är massutskick med intresseförfrågningar marknadsföring?
- Att ni nu uppdaterar informationen på hemsidan ändrar inte på det faktum att det saknats riktig information från er sidan gällande dagbarnvårdare under två års tid. På så sätt har dagbarnvårdarna blivit lidande och att ni nu uppdaterar efter påtryckningar kompenserar inte för två år av bristfällig information ifrån er sida. Hur ska ni kompensera detta?
- Kan ni sätta en ursäkt till dagbarnvårdarna på första sidan och med information om att verksamheten finns trots att det saknats information om dem på massor av ställen på hemsidan, informationsblad, kataloger etc.?
- Varför har ”Förskolechefen har ordet” först tillkommit nu på dagbarnvårdarnas sida?
- Kan ni lägga dagbarnvårdarna överst i vänster menyn?
- Kan ni sluta ifrågasätta dem som ringer in och vill ha dagbarnvårdare?
- Vill du ha dagbarnvårdare kvar?
- Kan ni skicka ut information om att dagbarnvårdare finns men att de tyvärr inte framgått under en längre tid?
- Hur ska ni undersöka efterfrågan av dagbarnvårdare?
- Kan ni inte kalla det Dagbarnvårdare, då ingen mer eller mindre vet vad pedagogisk omsorg är?
- Kan ni skicka intresseförfrågningar gällande dagbarnvårdare?
- Kommer ni arbeta för att behålla dagbarnvårdare framöver?
- Kommer ni be dagbarnvårdarna om ursäkt?
- Kommer ni framöver stötta er personal och informera om era verksamheter på ett rättvist och jämförbart sätt?
- Hur reparerar ni den skada som är skedd gällande efterfråga? Då information om dagbarnvårdare på hela er hemsida och informationsblad, kataloger etc varit mycket bristfällig?